السبت 23 ذو الحجة 1440 الموافق 24 أغسطس 2019
الرئيسية » توك شو » ريهام سعيد تعلق على مرضها وتهاجم الجمهور

ريهام سعيد تعلق على مرضها وتهاجم الجمهور

ريهام سعيد

ريهام سعيد

كتب | شادي زعبل

ظهرت أمس الإعلامية ريهام سعيد بعد فترة من التوقف بسبب مرضها والجدل الذي شاب هذا الحدث ومهاجمة الجمهور لها .

وقالت الإعلامية سعيد،أن الطبيب عندما أخبرها بطبيعة مرضها وأنها من الممكن أن تموت، فكرت فى ابنها الصغير ومصيره .

وأضافت ريهام سعيد ،أن الطبيب أخبرها أنه لا يمكنها أن تقابل أي شخص، وقالت : فضلت أفكر فى ابني الصغير بس مين هيربيه ناس كتير بيزهقوا من كتر زن العيال بيطلعوا العيال من المدارس واللى بيسيبوا عيالهم.

وتابعت ريهام سعيد، خلال تقديمها برنامج صبايا، المذاع عبر قناة الحياة، أن هناك آباء يتركون أطفالهم، قائلة: عندي أحاسيس غريبة مش هعرف أوصفها ونفسي لما نشوف الدولة بتعمل حاجة مش لازم نقول إنها مش كويسة، زى مؤتمر الشباب لو مكنش ليه لازمة أكيد الدولة مكنتش هتعمله.

وأشارت ريهام سعيد، إلى أنها عندما أعلنت عن طبيعة مرضها، لم يكن ذلك بسبب كسب تعاطف الجمهور أو مشاهديها، قائلة: قالوا عشان الناس هتتعاطف معايا، طب هل مرتبي زاد لما عملت كده أيه اللي زاد لما الناس تتعاطف معايا أنا مش عايزة أصعب على حد لأن المثل بيقول اللي يعصب عليك يفقرك.