أخبار الرياضة

أمير مرتضى منصور يوجه رسالة هامة للاعبي الأهلي قبل مباراة الترجي

الزمالك: لن نستكمل الدوري إلا في هذه الحالة
أمير مرتضى منصور

كتب | أحمد الدويري

وجه أمير مرتضى، المشرف العام للفريق الأول لكرة القدم بنادى الزمالك، رسالة للاعبي الأهلي، قبل ساعات قليلة من انطلاق مباراة إياب دورى أبطال إفريقيا، مساء اليوم، أمام الترجى التونسي على الملعب الأوليمبي برادس.

وقال أمير مرتضى، عبر صفحته على فيس بوك: أي بلد في الدنيا فيها الكويس و الوحش و التافه و الحرامي المواصفات دي مش مواصفات بلاد دي مواصفات بني ادمين و من الصعب أن نحكم على بلد محترمة زي تونس علشان واحد تافه دمه تقيل.. لينا صحاب توانسة جدعان و محترمين عايشين في مصر كأنهم في بلدهم فا ياريت منغلطش في شعب كامل علشان واحد تافه مش بيمثلهم… بالنسبة للمباراة اكيد نفسي اشوف الزمالك هو اللي بيشيل الكأس واكيد مش عايز المنافس التقليدي للنادي اللي بشجعه بيكسب البطولة لكن الاكيد برضه عمري ما هتمنى الاذى لجمهوره او لاعيبه أو لأي بني ادم مهما كانت جنسيته.. في الاخر الـ ٧٤ و ٢٠ اتوجعنا عليهم و بندعيلهم و مش بنقول ده أهلى و ده زمالك بتمنى السلامة للفريقين و جمهورهم في الاخر دي مباراة كرة الأحسن يكسب بروح رياضية و بشرف.. مع اني زملكاوي متعصب وعمري ما هشجع الاهلي لكن لما بفتكر أن مصر محتكرة البطولات الإفريقية على مستوى المنتخبات و الأندية بحس بفخر.. الزمالك عنده ٥ نجوم / الاسماعيلي نجمة / الاهلي ٨ نجوم = ١٤ نجمة.

أحمد الدويري

كاتب صحفي منذ عام 2011 ، أكتب جميع أنواع قوالب الصحافة، تعلمت الكتابة بشكل جيد جدًا من خلال موقع الشرقية توداي الذي انضممت له منذ عام 2012 وحتى الآن
زر الذهاب إلى الأعلى